راهنمای جامع خرید میز بیلیارد در کرج

برای خرید میز بیلیارد در کرج به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
در هنگام خرید میز بیلیارد نه تنها باید به زیبایی آن توجه کافی داشته باشید، بلکه لازم است تا به ویژگی مواد اولیه و استحکام آن اهمیت بدهید. البته محیطی که قرار است میز بیلیارد را در آن قرار دهید و از این ورزش مهیج و جذاب لذت ببرید هم تاثیر زیادی در انتخاب نوع آن خواهد داشت. به بیان دیگر نوع کاربری آن در منزل یا باشگاه های بیلیارد می توانند در هنگام خرید میز بیلیارد در کرج نقش داشته باشند.

در این مقاله به نکات زیر خواهیم پرداخت.
میز بیلیارد چیست؟
نکات کلیدی برای خرید میز بیلیارد در کرج
ابعاد میز بیلیارد استاندارد
ارتفاع میز بیلیارد
نوع میز بیلیارد
ویژگی ظاهری میز بیلیارد
معرفی اجزای تشکیل دهنده ی میز بیلیارد
بدنه
سنگ
ریل و باند
پارچه
پاکت
و …
قیمت میز بیلیارد در کرج به چه عواملی بستگی دارد ؟
خدمات نصب میز بیلیارد در کرج

میز بیلیارد چیست؟

میز بیلیارد اسنوکر مشکی_باشگاهی _ بیلیاردکرج

میز اسنوکر  میزی بزرگ است که برای ورزشی به همین نام مورد استفاده قرار می گیرد. میز اسنوکر ویژگی های مخصوص به خود را دارد و با میز بیلیارد تفاوت های چشم گیری دارد. در این مقاله به بررسی ویژگی های این میز پرطرفدار و محبوب خواهیم پرداخت.

 

نکات کلیدی برای خرید میز بیلیارد در کرج

ابعاد میز بیلیارد استاندارد :
یکی از نکات پر اهمیت در هنگام انتخاب و خرید میز بیلیارد در کرج توجه به ابعاد آن می باشد. به راستی ابعاد میز بیلیارد استاندارد چه قدر است؟ در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی مولفه ی اندازه و ابعاد میز بیلیارد بپردازیم تا بتوانید بهترین و مناسب ترین میز بیلیارد را انتخاب و خریداری نمایید.

میز بیلیارد در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شود. قیمت میز بیلیارد در کرج به عوامل مختلفی از جمله ابعاد میز بستگی دارد.سایز های مختلف میزهای بیلیارد به شرح زیر است :
میز بیلیارد 7 فوت
میز بیلیارد 8 فوت
میز بیلیارد 9 فوت
میز بیلیارد 10 فوت
میز بیلیارد 12 فوت
توجه داشته باشید که از میزهای بیلیارد 7، 8 و 9 فوت به عنوان میزهای بیلیارد استاندارد pool یاد می شود. هم چنین میز های با سایز 10 و 12 فوت نیز برای میز های اسنوکر کاربرد دارند.

ارتفاع میز بیلیارد :

از دیگر پارامترهای مهم در هنگام خرید میز بیلیارد در کرج می توان به ارتفاع میز بیلیارد اشاره کرد. آیا ارتفاع میز بیلیارد استاندارد را می دانید؟ ارتفاع استاندارد میز بیلیارد از کف تا روی باند حداقل حدود 851 میلی متر باید باشد. هم چنین میزان ارتفاع حداکثر بالغ بر 876 میلی متر ساخته می شود.

نوع میز بیلیارد :

میزهای بیلیارد معمولا با توجه به دو نوع میز بیلیارد باشگاهی و میز بیلیارد خانگی تقسیم می شوند. گاهی ممکن است بخواهیم از میز بیلیارد در باشگاه و حالت عمومی استفاده کنیم. اما برخی مواقع میز بیلیارد به هدف استفاده در منازل، ویلا، سالن های ورزشی مجتمع مسکونی و … خریداری می شود. پس میز های بیلیارد خانگی و میزهای بیلیارد باشگاهی تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

از میز های بیلیارد باشگاهی همان طور که از نامش پیداست در باشگاه ها، سالن های ورزشی، گیم نت ها، شهربازی ها و … استفاده می شود. بیلیارد به عنوان یکی از ورزش های محبوب افراد به ویژه قشر جوان به شمار می رود. پس یکی از نکات مهم در هنگام خرید میز بیلیارد در کرج، انتخاب نوع خانگی و یا باشگاهی می باشد. شما می توانید با توجه به مکانی که قرار است میز بیلیارد در آن جا مورد استفاده قرار گیرد، نوع آن را انتخاب نمایید.

حال ممکن است این سوال پیش آید که میزهای بیلیارد خانگی و میز های بیلیارد باشگاهی چه تفاوت هایی با هم دارند؟ در ساخت میزهای بیلیارد خانگی توجه ویژه ای به زیبایی و ظاهر آن می شود. اما معمولا در ساخت میزهای بیلیارد باشگاهی، استحکام و دوام آن در اولویت قرار می گیرد.

البته شایان ذکر است در ساخت هر دو میز بیلیارد خانگی و باشگاهی همواره سعی می شود تا به دو اصل مهم زیبایی و استحکام توجه شود. پس در نهایت توصیه می شود حتما با در نظر گرفتن نوع استفاده ای که دارید اقدام به خرید میز بیلیارد در کرج و استان البرز نمایید. برای دریافت مشاوره و راهنمایی در انتخاب میز بیلیارد می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ویژگی ظاهری میز بیلیارد :

پیش از آن که به خرید میز از نمایشگاه میز بیلیارد در کرج بپردازید، لازم است تا با ویژگی های ظاهری آن آشنایی داشته باشید. اگر بخواهیم درباره ی ویژگی ظاهری میز بیلیارد صحبت کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که به صورت مستطیل شکل بوده و دارای انحنا در گوشه ها می باشد. از دیگر ویژگی های ظاهری میز بیلیارد می توان به وجود 4 سوراخ و یا منفذ که به اصطلاح اودال گفته می شود، در 4 گوشه ی آن اشاره کرد، البته 2 سوراخ دیگر نیز در طول میز بیلیارد وجود دارد. که در مجموعه بالغ بر 6 سوراخ و منفذ بر روی میز های بیلیارد تعبیه شده است.

معرفی اجزای تشکیل دهنده ی میز بیلیارد :

آیا اجزای میز بیلیارد را می شناسید؟ در حین خرید میز بیلیارد حتما باید شناخت کافی نسبت به اجزای تشکیل دهنده ی آن داشته باشید. در این قسمت از مقاله می خواهیم به معرفی اجزای تشکیل دهنده ی میز بیلیارد بپردازیم. پس اگر شما هم می خواهید بیشتر با اجزای تشکیل دهنده ی میز بیلیارد آشنا شوید، خواندن ادامه ی مقاله را هرگز از دست ندهید.
بدنه
سنگ
ریل و باند
پارچه
پاکت
و …

بدنه میز بیلیارد :

بدنه میز بیلیارد یکی از مهم ترین اجزای آن به شمار می رود. معمولا از چوب در ساخت بدنه ی میز بیلیارد استفاده می شود. که البته چوب های مختلفی در تهیه ی میز بیلیارد کاربرد دارند. سازنده بر اساس سلیقه و تجربه ای که دارد از انواع چوب های مختلف برای ساخت میز بیلیارد در کرج استفاده می کند.

شایان ذکر است که در بین طیف وسیعی از انواع میز بیلیارد، میز بیلیارد ساخته شده با چوب راش پخته شده توانسته نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب نماید. این میز ها عموما به صورت 8 پایه ساخته و به فروش می رسند. توجه داشته باشید که گاهی مواقع در ساخت میز های بیلیارد از چوب نَراد (روسی)، چوب گردوی سیاه و سفید،چوب توت، چوب توسکا و ام دی اف نیز استفاده می شود. که عمدتا از چوب روس به دلیل خوش نقش بودن و مقاوم بودن در برابر رطوبت بخصوص در شهر های شمال کشور استفاده میشود.

برای دریافت راهنمایی بیشتر درباره انتخاب میز بیلیارد در کرج می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

مشخصات بدنه بیلیارد خوب :

به راستی در هنگام خرید میز بیلیارد در کرج، بدنه ی آن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ یکی از مهم ترین پارامترهای خرید میز بیلیارد توجه به استحکام بدنه ی آن می باشد. بدنه ی میز بیلیارد باید از استحکام خوبی برخوردار باشد تا بتواند وزن سنگین سنگ را تحمل کند.

سنگ بیلیارد :

حال نوبت به بررسی معیارهای مهم در هنگام انتخاب میز بیلیارد در کرج می رسد. از پوشش با جنس سنگ برای روی میز استفاده می کنند. به این پوشش از جنس سنگ، سطح و یا میدان بازی نیز گفته می شود. ضخامت این سنگ حدود 5.5 تا 8.3 م م می باشد. ضخامت سنگ با توجه به سلیقه مشتری، مدل میز بیلیارد، قیمت میز بیلیارد و … تعیین می شود. از جمله عوامل تاثیرگذار بر کیفیت بازی بیلیارد می توان به نوع، ضخامت و جنس سنگ اشاره کرد.

ریل و باند بیلیارد :

از دیگر اجزای مهم میز بیلیارد می توان به ریل و باند بیلیارد اشاره کرد. ریل بیلیارد چیست؟ به کلاف و حاشیه دور میز بیلیارد، ریل بیلیارد گفته می شود. ریل بیلیارد دور میز نصب می شود و باندها را در بر می گیرد. حال ممکن است این سوال پیش آید که باند بیلیارد چیست؟
باند بیلیارد در حقیقت همان چیزی است که سبب می شود توپ بیلیارد پس از برخورد با ریل، بازگشت پیدا کند. همان لاستیک هایی که در ریل ها نصب شده اند که به محض برخورد توپ، آن را به سمت روبرو بازگشت می دهند.

ریل و باند بیلیارد خوب چه ویژگی هایی دارد؟

برای خرید میز بیلیارد در کرج، حتما به کیفیت ریل و باند آن توجه ویژه داشته باشید. برای مثال باند بیلیارد خوب نباید خیلی خشک و سخت باشد. هم چنین دقت نمایید که باند بیلیارد بیش از حد نرم نباشد. چرا که باید ویژگی های آن به حالتی باشد که باعث شود توپ برگشت خوبی داشته باشد.
ارتفاع، جنس و حتی نوع باند می تواند در داشتن یک میز بیلیارد خوب تاثیر بسزایی داشته باشد. گفته شده که در هنگام خرید میز بیلیارد در کرج حتما به این موضوع دقت نمایید که باند بیلیارد نزدیک به هفت میلیمتر فاصله از سطح میز داشته باشد.
یکی از مواردی که می تواند لذت بیلیارد بازی کردن را افزایش دهد و کیفیت را تا حد زیادی افزایش دهد، همین مطلوب بودن ریل و باند آن است. از این رو توصیه شده که بیشتر نمونه هایی از باند با جنس لاستیکی را انتخاب نمایید که ترجیحا سفتی مطلوبی داشته باشند. نه آنقدر سفت که برگشت خیلی سریع توپ اتفاق بیفتد و نه آنقدر نرم که توپ پس در کنار ریل میز بیلیارد باقی بماند.
معمولا در بهترین میز بیلیاردهای تولید شده، طبق تجربه گفته می شود که باند بیلیارد باید حداقل سه دور در اطراف ۶ ریل نصب شوند. یعنی نه تنها در ریل های عرضی مرتبط با پاکت ها باید ریل میز بیلیارد با دقت کافی نصب شود، بلکه در سطوح داخلی و خلفی هم لازم است تا چندین دور باند لاستیکی با کیفیت قرار گرفته باشد تا تضمین کننده ی کیفیت بالای بازی شود. کسانی که برای خرید میز بیلیارد در کرج مراجعه می کنند، شاهد وجود شش قطعه جداگانه باند در هر شش ریل موجود در کناره های میز بیلیارد خواهند بود.

پارچه میز بیلیارد :

پارچه میز بیلیارد به عنوان یکی از مهم ترین اجزای میز بیلیارد شناخته می شود. بر روی میز بیلیارد از پارچه ای نسبتا ضخیم استفاده می شود. پارچه میز بیلیارد اکثرا به رنگ سبز و اصطلاحا ماهوت می باشد. این پارچه کل سطح سنگ روی میز را می پوشاند. با پوشاندن سنگ روی میز، میدان بازی بیلیارد آماده می شود. ذکر این نکته الزامی است که پارچه ی بیلیارد به عنوان آسیب پذیرترین بخش میز معرفی می شود.

پاکت بیلیارد :
هر میز بیلیارد شامل چند پاکت می باشد؟ شامل 6 عدد پاکت می باشد. از بین این 6 عدد پاکت، 4 عدد در گوشه ها قرار می گیرند که به آن ها پاکت های گوشه ای و یا کرنری گفته می شود.

قیمت میز بیلیارد در کرج به چه عواملی بستگی دارد ؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که قیمت میز بیلیارد در کرج به چه عواملی بستگی دارد؟ در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی پاسخ برای این سوال بپردازیم. پس اگر شما هم می خواهید درباره ی قیمت میز بیلیارد در کرج اطلاعات بیشتری کسب نمایید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.
قیمت میز بیلیارد در کرج به جنس، کیفیت مواد اولیه بکار رفته در ساخت قطعات مختلف و حتی طرح و شکل آن نیز بستگی خواهد داشت. وجود تنوع بیشتر در تولید مدل های مختلف میز بیلیارد زمینه ساز تنوع قیمتی در هنگام تهیه این مورد از وسایل خواهند بود.

خدمات نصب میز بیلیارد در کرج

خدمات نصب میز بیلیارد در کرج را از ما بخواهید. اگر شما هم به دنبال بهترین مرکز فروش و نصب میز بیلیارد در کرج می گردید، پس خواندن ادامه ی مقاله را از دست ندهید. نصب و راه اندازی میز بیلیارد برای شروع یک بازی هیجان انگیز نیاز به تجربه و آموزش دارد. نصب میز بیلیارد در کرج را می توان به چند مرحله ی مهم تقسیم بندی کرد. در ادامه به معرفی گام های مهم در نصب میز بیلیارد در کرج خواهیم پرداخت.
نصب میز بیلیارد در کرج تاثیر بسزایی در کیفیت بازی خواهد داشت. نصب میز بیلیارد امری بسیار تخصصی محسوب می شود که ممکن است هر کسی نتواند کار صفر تا صد نصب میز بیلیارد را انجام دهد.

راهنمای نصب میز بیلیارد در کرج

همان طور که در بخش قبل اشاره شد نصب میز بیلیارد کاری تخصصی و مهم بوده که حتما باید به افراد ماهر و متخصص در این حوزه سپرده شود. از طرفی نحوه ی نصب میز بیلیارد تاثیر زیادی در کیفیت بازی خواهد داشت. پس هرگز نمی توان از اهمیت نصب صحیح میز بیلیارد چشم پوشی کرد. بعضا گفته می شود نصب میز بیلیارد ممکن است بالغ بر پنج ساعت زمان نیاز داشته باشد. هم چنین برای نصب میز اسنوکر نیز حدود 10 ساعت زمان می برد.
یکی از پراهمیت ترین بخش های نصب میز بیلیارد در کرج مربوط به تراز کردن آن می باشد. در بازی بیلیارد این که توپ ها مسیر صاف را طی کنند بسیار مهم است. اما در صورتی که میز بیلیارد شما به خوبی تراز نشده باشد، توپ دیگر نمی تواند مسیر صاف را طی کند. پس در هنگام نصب میز بیلیارد در کرج همواره به اصل تراز بودن میز توجه ویژه داشته باشید.

برای تست این موضوع نیز تنها کافیست با ضربه آرام و ضربدری بین پاکت های میز، بررسی کنید که آیا توپ در مسیر صاف تا انتها می رود و یا از مسیر خود خارج می شود. اگر توپ از مسیر خود خارج شد، لازم است تا مجدد تراز بودن میز را بررسی نمایید. اگر به دنبال بهترین نصاب میز بیلیارد در کرج می گردید، بدون تردید مجموعه ی بیلیارد کرج بهترین انتخاب پیش رو خواهد بود.

میز بیلیارد اسنوکر _ بیلیاردکرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *